وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی

دکتر امیر هوشنگ واحدی متخصص طب فیزیکی و توابخشی، درمان بیماریهای ستون فقرات، عصبی، عضلانی و مفصلی و ... مطب کرج، جهانشهر-روبروی بیمارستان مدنی

وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی

دکتر امیر هوشنگ واحدی متخصص طب فیزیکی و توابخشی، درمان بیماریهای ستون فقرات، عصبی، عضلانی و مفصلی و ... مطب کرج، جهانشهر-روبروی بیمارستان مدنی

توصیه های پزشکی در مورد تردمیل

 


موارد استفاده


» بیماران قلبی ریویبیماران قلبی و ریوی با ورزش های ملایم می توانند ظرفیت هوازی ریه های خود را زیاد کرده و بر قدرت ضربان قلب خود بیافزایند. در نتیجه توان هوازی آنها یعنی استقامت و تحمل فعالیت آنها افزایش می یابد.



» بیماران دیابتیورزش به بیماران دیابتی (نوع ٢) کمک میکند که راحت تر قند خونشان را کنترل کنند؛ زیرا افزایش سوخت و ساز بدن در زمان ورزش باعث مصرف سریعتر قند خون میشود. در ضمن ورزش حساسیت سلول های بدن را نسبت به انسولین افزایش می دهد.



» کمردرد(با کاهش مدت زمان تمرین و افزایش تعداد تکرار آن)افرادی که دچار کمردرد می باشند می توانند با کمک این دستگاه به ورزش بپردازند چون در تمرین با این دستگاه مهره های کمر بسیار کم حرکت میکنند. ولی باید مدت زمان تمرین را کم و دفعات آن را زیاد کرد.



» فشارخوندر بیمارانی که به هر علتی دچار ضایعه عروقی و فشار خون هستند، ورزش هایی مناسب می باشند که زیاد باعث تغییر فشار خون و تنگ و گشاد شدن عروق نمیشوند. بنابراین ورزش های ملایم منظم و روزانه نه تنها مشکلی ایجاد نمیکنند بلکه از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و به بهبودی آن کمک می کنند.



» تراکم استخوان
تمریناتی که در طی آنها به محور طولی استخوان ها فشار وارد می شود باعث افزایش استخوان سازی، جذب کلسیم از خون و افزایش تراکم استخوان می شوند.



» افزایش توان هوازیورزشهایی مثل پیاده روی ، دوچرخه سواری و ... باعث افزایش توان قلبی عروقی بدن و در نتیجه افزایش استقامت بدن میشود.



» پیشگیری از آرتروزورزش هایی که در طی انجام آنها نیروی ملایمی به صورت عمودی بطور متناوب به غضروف مفصلی زانو وارد میشود؛ از جمله راه رفتن و دویدن ملایم یا ورزش بادستگاه هایی نظیر تردمیل، استپر، اسکی ثابت و دوچرخه ثابت، باعث بهبود تغذیه غضروف مفصلی و پیشگیری از تخریب آن میشود. با توجه به این که تخریب غضروف مفصلی مهمترین عامل ایجاد آرتروز است، این ورزش ها باعث پیشگیری از آرتروز میشوند.



» کاهش کلسترول خون
در آزمایشات مختلفی که توسط دانشمندان مختلف صورت گرفته است، بیان شده است که: ورزش منظم روزانه باعث کاهش میزان کلسترول مضر و افزایش مقدار کلسترول مفید خون میشود.



» کاهش وزن
تمامی فعالیت های ورزشی باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و مصرف انرژی را در بدن افزایش می دهند. انرژی بدن از مولکولهایی به نام ATP تامین میشود. افزایش مصرف انرژی بدن باعث تغییر منبع تولید ATP از قند های ساده به چربیها میشود. مصرف بیشتر از معمول چربیها باعث کوچک شدن بافتهای چربی بدن، کاهش وزن و تناسب اندام میشود.


موارد عدم استفاده


» درد مفاصل اندام تحتانی
درد در یک مفصل می تواند از عوامل مختلفی نشات گرفته باشد. از جمله؛ عوامل استخوانی، کپسولی، تاندونی و عضلانی و عوامل مربوط به رباط ها. در تمامی این موارد وارد آوردن فشار به مفصل و حرکت دادن آن باعث افزایش درد، التهاب و آسیب میشود.


» آرتروز زانو به ویزه در تردمیل های شیب دارحرکاتی که مستلزم خم شدن و باز شدن های پشت سر هم زانو می باشند در کسانی که به آرتروز زانو مبتلا هستند موجب آسیب بیشتر به باقیمانده غضروف مفصلی و صفحه ی انتهایی استخوان های این مفاصل شده و التهابات موجود را افزایش میدهند. حال اگر این حرکات قدرتی باشند، فشار زیادی بر مفصل زانو وارد می کنند، ضررشان بیشتر است.


» مشکلات تعادلیافرادی که دچار مشکلات تعادلی هستند نمی توانند سرعت حرکت خود را با سرعت دستگاه هماهنگ کنند و احتمال از دست دادن تعادل و آسیب دیدگی در آنها وجود دارد.


» اختلالات هوشیاریافرادی که دچار مشکلات هوشیاری هستند ممکن است کنترل دستگاه را از دست بدهند و آسیب ببینند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد