وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی

دکتر امیر هوشنگ واحدی متخصص طب فیزیکی و توابخشی، درمان بیماریهای ستون فقرات، عصبی، عضلانی و مفصلی و ... مطب کرج، جهانشهر-روبروی بیمارستان مدنی

وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی

دکتر امیر هوشنگ واحدی متخصص طب فیزیکی و توابخشی، درمان بیماریهای ستون فقرات، عصبی، عضلانی و مفصلی و ... مطب کرج، جهانشهر-روبروی بیمارستان مدنی

اسکی فضایی ، فواید و نحوه ی کار با آن

اسکی فضایی 

OrbiTrek   -  Elliptical - cross trainers - stair master - elliptical exercise trainers

 اسکی فضایی نام فارسی دستگاهی ورزشی است که مدتی است با قرار دادن نوع مقاوم و ساده ی آن توسط شهرداریس در پارک ها مردم آشنایی بیشتری با ان پیدا کرده اند . بهتر است بدانید نام علمی این دستگاه اسکی فضایی نیست . نام این دستگاه OrbiTrek  و یا Elliptical  است .

 امروزه مدل های مدرن و زیبا و پیشرفته ی این دستگاه در همه جای دنیا از جمله کشور ما بفروش می رسد . می توانید برای مشاهده ی انواع آن سری به فروشگاه های لوازم ورزشی در راسته ی وخیابان ولیعصر منیریه بزنید .

 کار با این دستگاه نوعی ورزش ایروبیک بحساب می ظاید که باعث افزایش کارآیی قلبی ریوی می گردد . لذا کسانی که دارای توان مالی و نیز فضای مناسب برای این دستگاه هستند تهیه ی این دستگاه در کنار تردمیل و دوچرخه ی ثابت خوب است .

  این دستگاه کمک شایانی به سوزاندن کالری های بدن و در نتیجه افزایش سوخت و ساز و از بین رفتن چربی ها می کند بخصوص که علاوه بر فعالیت پاها و باسن ، نیم تنه فوقانی بخاطر حرکات دست دارای تحرک شده و به یزبایی و تناسب اندام آن کمک می کند .

راهنمایی هایی مهم برای ایمنی در استفاده از الپتیکال


۱- قبل از استفاده از الپتیکال به دقت راهنمای استفاده از الپتیکال را مطالعه کنید و آن را در محلی سالم نگه دارید.
۲- آموزش هایی که در راهنما درباره چگونگی نگهداری از الپتیکال بیان شده به دقت عمل کنید و هیچگاه آنها را فراموش نکنید.
۳- قبل از شروع تمرین با یک پزشک مشورت کنید تا میزان سلامتی تان را مورد بررسی قرار دهد تا با خیالی آسوده به تمرین بپردازید.
۴- اگر شما حالت تهوع، سر گیجه و یا علایم غیر عادی دیگری داشته اید تا زمانی که این علایم به پایان نرسیده است دست به تمرین روزانه با دستگاه نزنید و بار دیگر با پزشکتان مشورت کنید.
۵- برای جلوگیری از دررفتگی ها و درد ها قبل از شروع ورزش روزانه با دستگاه مقداری به فعالیت های گرم کردن بپردازید و در پایان تمرین نیز زمانی را به سرد کردن بپردازید. در ضمن حرکات کششی را در ابتدا و انتهای ورزش خود فراموش نکنید.
۶- این دستگاه برای استفاده در بیرون منزل نمی باشد.
۷- مکان دستگاه بر روی یک سطح صاف باشد و برای پیشگیری از هر گونه آسیب به دستگاه از به زمین افتادن و سقوط دستگاه جلوگیری کنید.
۸- مطمین شوید که در محیط تهویه مناسب وجود دارد و از تمرین در هوای سرد اجتناب کنید.
۹- اگر به کودکان اجازه استفاده از دستگاه را می دهید می بایست بر فعالیت آنها نظارت داشته باشد و به درستی روش استفاده از دستگاه را به آنها آموزش دهید به یاد داشته باشید که جسم و روح کودکانتان و همین طور شخصیتشان توسعه توسعه می یابد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد