وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی

دکتر امیر هوشنگ واحدی متخصص طب فیزیکی و توابخشی، درمان بیماریهای ستون فقرات، عصبی، عضلانی و مفصلی و ... مطب کرج، جهانشهر-روبروی بیمارستان مدنی

وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی

دکتر امیر هوشنگ واحدی متخصص طب فیزیکی و توابخشی، درمان بیماریهای ستون فقرات، عصبی، عضلانی و مفصلی و ... مطب کرج، جهانشهر-روبروی بیمارستان مدنی

حرکات گوناگون یوگا 1


حرکات گوناگون یوگا
حرکات خوابیده به پشت-حرکات خوابیده به پشت
حرکات خوابیده به پشت
حرکات خوابیده به پشت تاثیری شگرف بر روی ستون مهره ها دارد .در اینجا با حرکات خوابیده آشنا می شویم و می آموزیم که این حرکات چه فوایدی برای ما در بر دارد.

حرکات خم شدن به پشت-حرکات خم به پشت
حرکات خم به پشت
این حرکات ستون مهره ها را انعطاف پذیر کرده و بازوها، پاها و ماهیچه های شکمی را قوی می‌کنند. این حرکات برای افرادی که مشکلات جدی در گردن و کمر دارند به هیچ وجه مناسب نمی‌باشد.

حرکات خم شدن به پشت-حرکت پل
حرکت پل
این حرکت ستون فقرات را قوی می سازد. توجه داشته باشید که این حرکت را نباید افرادی که کمر درد جدی و یا صدمه دیدگی زانو دارند انجام دهند.این حرکت را با هم مشاهده می‌نماییم.

حرکات خم شدن به پشت-حرکت ماهی
حرکت ماهی
انجام حرکت ماهی، سفتی گردن و ماهیچه‌های شانه را از بین می‌برد و انعطاف پذیری ستون فقرات را زیاد می‌کند. با هم به آموزش این حرکت نگاه می‌کنیم.

حرکات خم شدن به پشت-حرکت چرخ
حرکت چرخ
این تمرین پاها، بازوها و کمر را قوی می سازد و کمر و ستون فقرات را نرم و انعطاف پذیر می نماید. این حرکت باعث فراخ شدن قفسه سینه می شود .

حرکات خم شدن به پشت-حرکت کمان
حرکت کمان
حرکت کمان به کمان کماندار شباهت دارد.این حرکت ماهیچه‌های کمر را قوی ساخته و مشکلات معده را رفع می‌نماید.توجه داشته باشید که این حرکت برای افرادی که....

حرکات خوابیده به پشت-بالا آوردن هر دو پا با هم
بالا آوردن هر دو پا با هم
برای انجام این حرکت در ابتدا باید مطمئن شوید که همه بدنتان روی زمین قرار دارد و گردن و شانه هایتان در آرامش کامل هستند. این حرکت را با هم مشاهده می نماییم.

حرکات خوابیده به پشت-بلند کردن یک پا
بلند کردن یک پا
این حرکت بدن شما را برای انجام حرکات دیگر آماده می سازد. برای پاها، ماهیچه های پایین تنه و ماهیچه های شکمی مفید است.باهم با آموزش این حرکت آشنا می شویم.

حرکات خوابیده به پشت-حرکت کشیدن پا بطرف خود
حرکت کشیدن پا بطرف خود
این حرکت برای قوی شدن پاها و انعطاف پذیری بدن بسیار مناسب می باشد، همچنین شما را برای حرکات سختتر آماده می سازد. با هم این حرکت را مشاهده می‌نماییم.

حرکات خوابیده به پشت-حرکت کشیدن پا به کنار بدن
حرکت کشیدن پا به کنار بدن
این حرکت نیز مانند حرکت قبل بر روی پا و ماهیچه های آن تاثیر می گذارد. با انجام این حرکت ماهیچه های پا قوی و سفت می شود.آموزش این حرکت را باهم می‌بینیم.

حرکات خوابیده به پشت-حرکت پا بصورت خوابیده
حرکت پا بصورت خوابیده
این حرکت ، ماهیچه های پا را هدف قرار می دهد. وقتی بصورت مرتب و صحیح انجام شود، ماهیچه های پا را سفت و نیرومند می سازد. با هم این حرکت را می‌بینیم.

حرکات چرخشی-حرکات چرخشی
حرکات چرخشی
گذشته از کششی که حرکات چرخشی بر کمر ایجاد می کنند، این حرکات ارگانهای شکمی را ماساژ داده و سیستم گوارشی را تقویت می کنند.با این حرکات آشنا می شویم.

حرکات نشسته-حرکات نشسته
حرکات نشسته
بعضی از حرکات یوگا را می توان بصورت نشسته انجام داد. در این قسمت با حرکات نشسته آشنا می شویم.

حرکات ایستاده-حرکتهای ایستاده
حرکتهای ایستاده
یکسری از حرکات در یوگا بصورت ایستاده انجام می شود, در این قسمت با آن حرکات یوگا آشنا می شویم.

حرکات گرم کننده-حرکات گرم کننده
حرکات گرم کننده
این حرکات برای آماده سازی بدن جهت انجام تمرینهای یوگا می باشد و معمولاً قبل شروع یوگا این حرکات را انجام می دهند.

حرکات چرخشی-چرخش هوشیارانه
چرخش هوشیارانه
این حرکت برای ارگانهای شکمی و ستون فقرات مفید است.اگر کمردرد مزمن و یا صدمه دیدگی در کمرتان احساس می کنید از انجام این حرکت خودداری کنیدو ترجیحاً حرکت را زیر نظر مربی انجام دهید.

حرکات چرخشی-حرکت چرخش ستون فقرات بصورت نیمه
حرکت چرخش ستون فقرات بصورت نیمه
اگر حرکت صحیح انجام شود ستون فقرات نیرومند شده و کشیده می شود.همچنین این حرکت برای کلیه ها، کبد و غده آدرنالین بسیار مفید می باشد.در اینجا با آموزش این حرکت آشنا می شویم.

حرکات نشسته-حرکت ساده
حرکت ساده
وضعیت ساده(راحت) حرکتی است که در مدیتیشن از آن استفاده می شود . این حرکت به نیرومند نمودن ستون فقرات کمک کرده ، متابولیسم را پایین آورده و آرامشی درونی ایجاد می نماید.

حرکات نشسته-خم به جلو با پاهای باز
خم به جلو با پاهای باز
حرکت خم به جلو با پاهای باز بر روی عضله های پشت پا کار می کند .این حرکت به بدن نیرو وارد کرده و آرامشی درونی ایجاد می نماید.در این قسمت با آموزش این حرکت آشنا می شویم.

حرکات نشسته-حرکت قهرمان
حرکت قهرمان
یکی از حرکات بنیادی در وضعیتهای نشسته ، وضعیت قهرمان می باشد.این حرکت بعنوان نخستین حرکت در بسیاری از آساناها بکار می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد