وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی

دکتر امیر هوشنگ واحدی متخصص طب فیزیکی و توابخشی، درمان بیماریهای ستون فقرات، عصبی، عضلانی و مفصلی و ... مطب کرج، جهانشهر-روبروی بیمارستان مدنی

وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی

دکتر امیر هوشنگ واحدی متخصص طب فیزیکی و توابخشی، درمان بیماریهای ستون فقرات، عصبی، عضلانی و مفصلی و ... مطب کرج، جهانشهر-روبروی بیمارستان مدنی

آسیب های کمر و ژیمناستیک 1

ژیمناستیک یک ورزشی است که نیاز به تمرین منظم و مرتب با درجه بالا دارد . نتیجه این که یک آسیب جدی درگیر در ستون فقرات یا آسیب استخوان پشت ، مخصوصا ً در بین نوجوانان شایع است . ژیمناست ها باید احتیاط کنند تا خطر آسیب کمر را کاهش دهند .

آناتومی ستون فقرات  و رشد استخوان

ستون فقرات از استخوان های قطعه قطعه تشکیل شده است که مهره نامیده می شود و بین مهره ها دیسک وجود دارد که بین هر قطعه قرار دارد با یک ماده ژلاتینی به نام پالپوسس نوکلئوس پر شده است . دیگر مهره ها ، به بالا تنه اجازه حرکات انعطافی را می دهند . در همان زمان از ستون فقرات مراقبت می کنند .

صفحات رشد در انتهای استخوان های بچه ها وجود دارد  که فیزز نامیده می شود . این صفحه ها به عنوان صفحات رشد در طی کودکی ونوجوانی نام گذاری می شوند . همان طور که سن بچه ها بالا می رود فیزز ها شروع می کنند به استخوانی شدن و استخوان ها رشد می کنند . برای مردان سن بلوغ اسکلتی 18 سال و برای زنان 16 است .

آغاز یک آسیب

آسیب های پشت در ورزشکاران نوجوان از تکرار حرکات بدنی فشار زا ایجاد می شود ، مثل خم شدن و چرخیدن ، که می تواند سبب آسیب برای ستون فقرات شود . خطر آسیب کمر مخصوصا ً در طی تمرین شدید جایی که بدن خیلی خسته می شود و اجازه برای حفاظت کمر ندارد به اوج می رسد . تکنیک های غلط به کار گرفته شده در حرکات ، ضعف عضلات شکم و ضعف استقامت پا بعضی از موارد آسیب هستند . استخوانها در پشت ، یا مهره های کمر یک نوجوان توسعه یافته بیشتر مستعد این آسیب است .

فعالیت های ورزشی شدید لیگامنت ها و عضلات فراگرفته ستون فقرات را کش می دهد . همان طور که این استخوان ها به نسبت یکسانی رشد نمی کنند ، فشار بر روی این لیگامنت ها و عضلات ایجاد می شود که باعث افزایش فشار بر روی ستون فقرات می شود . حرکات ورزشی مشکل مثل فرود پشتک از موارد عمده آسیب های ستون فقرات است . یک ژیمناست اگر فرود بدی بر روی یک سطح سخت داشته باشد ، یا یک غواص در حین فرد درآب حوادثی برایش پیش می آید که منجر به آسیب ستون فقرات می شود .

 

منبع :www.sportmedicine.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد